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CURSO

Curso Gamificação | Coursera

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Sobre o curso
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Curo pela Universidade da Pennsylvania, com legendas em português. Neste curso é apresentando o que é a gamificação, porque as organizações estão aplicando, e como o design do jogo serve como base para a gamificação.
  • Data de publicação: 02/09/2017
  • Idioma: Português (Brasil)
  • Plataforma: Coursera
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Ementa do Curso

  • WEEK 1 | Gamification and Games

    Gamification is a new field, but games are ancient. In this first module, we'll look at what gamification is, why organizations are applying it, and where it comes from. While there isn’t universal agreement on the scope of the field, a set of concepts are clearly representative of gamification. The second lesson explains why the concept of games is deeper than most people realize, and how game design serves as a foundation for gamification.

    12 vídeos, 1 leitura ampliar

  • WEEK 2 | Deconstructing Games

    What exactly does it mean to apply game design principles in non-game contexts? In this module, we'll discuss how game designers approach their craft, and how to see any situation through the lens of game design. Then we'll examine the raw materials of games and gamification, known as game elements. We'll earn how to break down a game into its constituent parts and apply them to create gamified systems.

    11 vídeos

  • WEEK 3 | Motivation and Psychology

    Gamification is a technique for motivation, so it ties very directly into psychology. This unit introduces the major psychological concepts relevant to gamification. The first lesson focuses on behavioral approaches and reward design; the second identifies the risks and alternatives to this approach.

    10 vídeos

  • WEEK 4 | Design

    Gamification done well is a form of design. This module describes the design process, and provides a six-step framework to apply to any gamification project. The second lesson identifies important considerations and options for developing creative, human-centered, thoughtful gamification solutions.

    10 vídeos, 1 leitura

  • WEEK 5 | Applications

    This module describes particular challenges and opportunities when applying gamification in two contexts: within an organization, and in social impact or behavior change environments.

    11 vídeos1 leitura

  • WEEK 6 | Gamification in Perspective

    There are many legitimate limitations, concerns, and dangers from gamification. Some of them can be avoided through thoughtful design, but others must be considered directly in any implementation. The final lesson details gamification-related techniques that go beyond those covered throughout the course, and concludes with a look toward the future.

    11 vídeos

Mais informações

University of Pennsylvania

A Universidade da Pensilvânia é uma universidade privada, localizada em Filadélfia, Pensilvânia, Estados Unidos. Membro da Ivy League, Penn é a quarta instituição mais antiga de ensino superior nos Estados Unidos e se considera a primeira universidade nos Estados Unidos com estudos de graduação e pós-graduação.

Informações sobre o Professor deste curso: Kevin Werbach

Kevin Werbach é um dos principais especialistas nos aspectos legais, empresariais e de políticas públicas da rede Age. Ele é Professor Associado de Estudos Jurídicos na Wharton School, Universidade da Pensilvânia, e fundador do Supernova Group, uma empresa de consultoria em tecnologia. Na Coursera, ele é o criador e instrutor do GamificationMOOC.

Werbach era membro da equipe de transição presidencial da administração Obama e serviu como um consultor especialista da Comissão Federal de Comunicações dos EUA e da Administração Nacional de Telecomunicações e Informação.

Werbach foi anteriormente o Editor da Versão 1.0 de Esther Dyson's Monthly Report de Esther Dyson, e serviu como Advogado para Política de Novas Tecnologias na FCC durante a administração Clinton, onde ajudou a desenvolver as políticas de Internet e comércio eletrônico do governo dos EUA.

Um líder no campo de gamification emergente, Werbach foi nomeado o primeiro Iron Prof de Wharton para sua apresentação, "Tudo o que eu realmente precisava saber que aprendi no World of Warcraft". O co-organizador do primeiro curso de gamings da escola de negócios, Werbach também é o co-autor (com Dan Hunter) de For the Win: como o jogo Thinking pode revolucionar seu negócio, um guia para gamification como uma prática comercial. Siga-o no Twitter em @kwerb.

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Kevin Werbach
Associate Professor Legal Studies & Business Ethics Universidade da Pensilvânia

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